سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عقل دو گونه است : عقل طبیعی و عقل تجربی و هردو سود بخش اند . [امام علی علیه السلام]
خبر مایه

مسؤولان امر چه زمانی از خواب بیدار می شوند

" ما با یک تهاجم و جنگ حقیقى و سازمان یافته مواجه هستیم که از راه‌هاى مختلف و بسیار هنرمندانه به اجرا گذاشته شده است و کسانى که نسبت به مسائل فرهنگى حساسیت داشته باشند، متوجه مسأله تهاجم فرهنگى خواهند شد و نشانههاى بارز و بىشمارى را در این زمینه مشاهده خواهند کرد، بنابراین کار فرهنگى در ایران اسلامى مسألهاى است که نمی‌توان لحظهاى از آن غفلت کرد." اگر به این جملات خوب دقت کنید صاحب آن را خوب می‌شناسید. بله اشتباه نمی‌کنید این جملات مربوط به حضرت آیت ا... خامنه‌ای است که قریب به 14 سال پیش خطاب به مسؤولان امر بیان شده است و البته پیش از آن نیز در سال 69 یعنی از همان سال‌های اولیه دوران رهبریشان به همه مردم به ویژه مسؤولان این خطر مهم را هشدار داده بودند و صد افسوس که تاکنون هیچ دولتی از دولت‌ها نتوانسته یا نخواسته‌اند به این هشدار مهم توجه کنند! به راستی چرا تاکنون به این دغدغه مهم رهبری توجه نشده و نمی‌شود؟

به نظر می‌رسد کم توجهی و سهل‌انگاری برخی مسؤولان گذشته و کنونی به این مسأله مهم را نمی‌توان به صورت یکسان تحلیل کرد؛ برخی دولت مردان گذشته به طور مبنایی این هشدار را قبول نداشته و ندارند و برخی از سر بی اطلاعی و عدم درک درست شرایط و اوضاع فرهنگی کشور بی‌تفاوت ماندند و برخی نیز به رغم این که به هر دو توجه دارند ولی دغدغه پرداختن به این مهم را ندارند. دسته اول کسانی‌اند که از اساس به جامعیت اسلام و جهانی بودن آن اعتقادی ندارند؛ آن‌ها معتقدند که احکام اسلام محدود به زمان خاص و منطقه خاصی است به‌عنوان نمونه آقای خاتمی در جمع زنان حزب مشارکت ابراز داشته بود که قرآن مربوط به اعراب جاهلی است اگر بخواهیم در این زمان هم اجرا کنیم باید فرهنگ قبیله‌ای اعراب را نیز به همراه آن بیاوریم! طبیعی است از این‌گونه افراد که اعتقادی به امروزی بودن قرآن ندارند چگونه می‌توان انتظار داشت که فرهنگ اسلام را اجرایی کنند. این گونه افراد، لیبرالیزم را تنها مکتب رایج و معتبر دنیا می‌دانند و برای اجرایی کردن آن تمام همت خود را به کار می‌گیرند. حمایت همه جانبه از شبستری و کدیور و روشنفکران وابسته از آخوندف تا حجاریان و سروش از همین اعتقاد ناشی می‌شود.

دسته دوم کسانی هستند که از نظر مبنا به اسلام و قرآن معتقدند ولی نسبت به اوضاع و احوال فرهنگی کشور اطلاع دقیق ندارند و عمق فاجعه را درک نمی‌کنند. این دسته افراد تقریباً در همه دولت‌ها بوده و هستند؛ زیرا ارتباط آن‌ها با مردم ضعیف است، وقتی مسؤولان امر یا با هواپیمای اختصاصی سفر می‌کنند و یا از طریق پاویون، روشن است که از مسایل فرهنگی اجتماعی بی‌اطلاع باشند. نگارنده با چشم خود مسؤولانی را دیده ‌است که به هنگام سفر وارد پاویون می‌شوند، مدتی در آن‌جا استراحت می‌کنند و سپس با ماشین سواری از پاویون به قسمت فرست گلاس هواپیما برده می‌شوند و بعد در مقصد با همین روش فرودگاه را به سوی مقصد مربوطه که استانداری یا اداره مورد نظر است ترک می‌کنند و البته در خیابان‌ها نیز با اتومبیل مخصوص که باز هم با اجتماع سر و کار ندارند برده می‌شوند! به‌راستی اگر در فرودگاه برای نیم ساعت در میان مردم می‌نشستند و اثرات هجمه فرهنگی را می‌دیدند باز هم این‌گونه نسبت به مسائل بی‌اعتنا بودند؟ آیا نمایندگان محترم و وزرا و رؤسا قوا می‌دانند که بر تعداد قابل توجهی از پشت بام‌های کشور آنتن ماهواره دیده می‌شود و آیا می‌دانند پدیده‌های زشتی که در کوچه و خیابان دیده می‌شود همان صحنه‌های زشت شبکه‌های ماهواره‌ای است که در اخلاق زنان و مردان و به‌ویژه جوانان ما تجسم پیدا می‌کند؟ آیا مسؤولان ما می‌دانند که عده‌ای حساب شده در حال ریختن قبح بی‌حجابی‌اند و در حال تبدیل کردن آن به یک هنجار اجتماعی‌اند؟ نویسنده این سطور بارها اتومبیل‌هایی را دیده است که زنان داخل آن به صورت مکشفه رفت و آمد می‌کنند! چگونه است که پلیس حق دارد راننده‌ای را که کمربند نبسته است جریمه کند ولی حق ندارد زنانی را که مکشفه رانندگی می‌کنند حتی یک تذکر بدهد؟! و البته همه می‌دانند که امروز درکشور ما اسلام حاکم است و در رأس قوای سه گانه ما سه شخصیت روحانی یا آیت ا... زاده و یا یک جوان متدین و مکتبی حضور دارند. آیا تاکنون فکر کرده اید چنان‌چه این تهاجم فرهنگی با این شتاب ادامه یابد در 5 سال و 10سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا باید نشست و سلطان حسین‌وار دشمن ما را دور بزند و همه هستی ما را مورد تهدید قرار دهد و آن وقت از خواب بیدار شویم؟ قطعاً این بیداری دیگر هیچ اثری نخواهد داشت. آیا وقت آن نرسیده است که مسؤولان امر هشدار 20 سال پیش مقام عظمای ولایت درباره تهاجم فرهنگی که بارها در این سال‌ها آن را تکرار کرده اند جدی بگیرند؟ مسؤولان می‌دانند که در 20 سال پیش که حضرت آیت ا... خامنه‌ای نسبت به تهاجم فرهنگی هشدار دادند هنوز نه از ماهواره اثری بود و نه‌ از اینترنت و نه‌ از بلوتوث و موبایل و... آیا فکر کرده‌اید با این شتاب تکنولوژی، دشمن برای 20 سا‌ل آینده چه خواب‌هایی برای نسل جوان ما دیده است؟

دسته سوم مسؤولانی هستند که هم از نظر مبنا به اسلام معتقدند و هم از اوضاع و شرایط فرهنگی جامعه مطلعند ولی در عین حال دغدغه‌ای برای اجرا ندارند این‌گونه افراد از این جهت به کار فرهنگی نمی‌پردازند که آن را دیر بازده می‌پندارند و نتایج آ‌ن در چند سال مسؤولیت‌شان به چشم نمی‌آید. ولی کارهای عمرانی و ساختن پل، جاده و انرژی هسته‌ای و... نتایج چشم‌گیری دارد و همه مردم آن را تحسین می‌کنند؛ در حالی که فرهنگ اصل است و اگر به آن پرداخته شود و کار اصلی روی آن انجام گیرد هم اقتصاد درست می‌شود و هم پیشرفت‌های علمی و هم اخلاق و هم سایر امور. مقام معظم رهبری درباره فرهنگ فرمودند فرهنگ مثل اکسیژن و هوا می‌ماند اگر هوا سالم باشد انسان‌های مریض هم سالم می‌شوند ولی اگر هو ا آلوده باشد انسان‌های سالم نیز بیمار خواهند شد. به‌راستی آیا وقت آن نرسیده است که مسؤولان بیدار شوند و این هشدار رهبر معظم انقلاب حضرت آیت ا... العظمی خامنه‌ای را جدی بگیرند؟


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ رئیس جمهور اگربعضی چیزها نبود به مجلس نشان می دادم www.masahebdarim.parsiblog.com سند تو ال ممنون داغ داغ داغ داغ جالب
+ با عرض سلام ایدیهام هک شده فقط یه ایدی با نام ماصاحب داریم دارم انشاءالله اد کنید و به دوستانتون هم سند تو ال کنین ممنون ازتون ایدیم ma_saheb_darim313