سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه از آزارش ایمن باشی، به برادری با او رغبت کن [امام علی علیه السلام]
خبر مایه

 

اخوان المسلمین در بیانیه روز پنج شنبه خود تاکید کرده بود: «اخوان المسلمین بر همراهی کامل خود با خواسته روشن مردمی تاکید می کند که (حکومت) مصر باید دولتی مدنی و دموکرات دارای ریشه های اسلامی باشد...»

 
 
 

نویسنده وبلاگ "یک شاهد" در جدیدترین مطلب وبلاگ خود نوشت: رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز جمعه تهران، به صورت مفصل به تحولات جاری در منطقه شمال آفریقا و کشورهای عربی - اسلامی پرداختند و مردم مصر را به هوشیاری فرا خواندند.

بلافاصله بعد از این سخنان مهم که بخشی از آن نیز به زبان عربی ایراد شد، سایت های ضد انقلاب و مخالف از جرس گرفته تا بی بی سی فارسی به انعکاس مطلبی پرداختند و مدعی شدند اخوان المسلمین نسبت به سخنان رهبر معظم انقلاب موضع گیری کرده و اسلامی بودن قیام مردم مصر را رد کرده اند.

اما فارغ از پرداختن به رویکردهای سیاسی و جهت گیری های دینی اخوان المسلمین، در این مجال تنها به بررسی منبع این خبر خواهیم پرداخت.

یک بررسی ساده در سایت الکسا روشن می سازد، سایتی که این رسانه های ضد نظام از آن با عنوان سایت انگلیسی اخوان المسلمین از آن نام می برند، دارای رتبه 196 هزار در این سایت است که نشان می دهد این سایت جایگاه جدی در میان سایت های اینترنتی ندارد.

از سوی دیگر پایگاه رسمی اخوان المسلمین که در سایت الکسا دارای رتبه 13 هزار است، هیچ نشانی از بیانیه ای که این سایت ها از آن نام می برند ندارد و آخرین بیانیه اخوان المسلمین متعلق به تاریخ 28 صفر یعنی پنج شنبه است. همچنین در این سایت هیچ نشانی از امکان دسترسی به نسخه انگلیسی وجود ندارد.

به عبارت دیگر به نظر می رسد رسانه های ضد انقلاب بار دیگر دچار گاف شده اند و برای رسیدن به اهداف خود به جعل مطلب و سایت روی آورده اند.

تتمه

برخی دوستان تذکر دادند که این سایت جزو سایت های مورد تایید اخوان بوده و به آن لینک شده است. با تشکر از این تذکر باید به مطلب بالا اضافه کنم که علی رغم این مطلب، هنوز در سایت اصلی و عربی این تشکل، خبری از این بیانیه یا جوابیه حتی به اشاره وجود ندارد.

علاوه بر اینکه به نظر می رسد آنچه در سایت مذکور از قول اخوان نوشته شده است با آخرین بیانیه این تشکل که روز گذشته صادر شده در تناقض است. در بیانیه پنج شنبه این گروه آمده است: «اخوان المسلمین بر همراهی کامل خود با خواسته روشن مردمی تاکید می کند که (حکومت) مصر باید دولتی مدنی و دموکرات دارای ریشه های اسلامی باشد...»


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ رئیس جمهور اگربعضی چیزها نبود به مجلس نشان می دادم www.masahebdarim.parsiblog.com سند تو ال ممنون داغ داغ داغ داغ جالب
+ با عرض سلام ایدیهام هک شده فقط یه ایدی با نام ماصاحب داریم دارم انشاءالله اد کنید و به دوستانتون هم سند تو ال کنین ممنون ازتون ایدیم ma_saheb_darim313