سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و انس پسر مالک را نزد طلحه و زبیر به بصره فرستاد تا آنان را حدیثى به یاد آرد که از رسول خدا ( ص ) شنیده بود . انس از رساندن پیام سر برتافت و چون بازگشت گفت : « فراموش کردم . » امام فرمود : ] اگر دروغ میگویى خدایت به سپیدى درخشان گرفتار گرداند که عمامه آن نپوشاند [ یعنى بیمارى برص . از آن پس انس را در چهره برص پدید گردید و کس جز با نقاب او را ندید . ] [نهج البلاغه]
خبر مایه

.....................ادامه مطلب می دانی که اگر غنچه گل در پوشش کاسبرگها قرار نمی گرفت ، هیچ وقت شکوفا نمی شد و به گل نمی نشست.

قبول داری که اگر میوه ها از پوست و حجاب در می آمدند، چقدر زود به فساد و نابودی کشیده می شدند وهم می پذیری که اگر مروارید شفاف و پر قیمت در درون صدف نبود، حوادث گوناگون زیر دریا چقدر زود شفافیت آن را می دزدیدند و از قیمت و ارزش می انداختند.

اگر حرفهایم را فهمیده باشی و از مثالهایم دلگیر نشده باشی مقصود و منظور مرا هم خوب درک کرده ای . چون من میخواهم گل وجودت شکوفا شود و قبل از شکوفایی ، بدست رهگذران هوسباز پژمرده نگردد.می خواهم جسم لطیف و آسیب پذیرت چون مروارید درون صدف باشد تا بدنبالت آیند و سراغت را بگیرند نه اینکه خودت قبل از طلب بیرون آیی و از ارزش بیفتی.

باور داری که اجتماع از گرگهای هوسباز و مارهای خوش خط و خال خالی نیست .و تو اگر به کانون خانواده ای پا گذاشته ای ، می خواهم چون قلب سالم و با نشاط در کانون خانواده ات در طپش باشی وتمام اعضای خانواده را از شور و نشاط خود لبریز کنی.

تو این خواهش های صادقانه را با فطرتت سازگار می بینی و از من می پذیری!؟ پس باز برایت می گویم .

شنیدم که از رشد و توسعه تمدن غرب بوسیله زنان بی حجاب می گفتی، زنانی که همراه و همدوش مردان، شخصیتی قبول برای خود فراهم کرده اند و روز به روز بیشتر مطرح می شوند!

این برداشت تو قصه غم انگیزی از مظلومیت زن دارد که من نه از زبان خود بلکه از زبان ویل دورنت ، دانشمند و فیسوف بزرگ غرب برایت تعریف می کنم . او در پشت این ظاهر و سراب فریبنده ، حقیقتی تلخ را بیان می کند :

(( انقلاب صنعتی موجب شد سرمایه داران برای آنکه از نیروی زنان در کارخانه ها بهره کشی کنند ، برابری حقوق مرد و زن را مطرح کردند . با تصویب قانون اخلاقی عالی مسیحی توسط کارخانه داران در سال 1882 به این مضمون که زنان می توانند پول خود را برای خود نگه دارند ، زنان انگلستان را که کارگران ارزانتری بودند ، از خانه ها به کارخانه ها کشاندند و گرفتار جان کندن در مغازه ها و کارخانه ها کردند. ))

و بدین تر تیب زن را که به تعبیر حضرت علی (ع) ، ریحانه و گلی خوشبوست ، به میدان فعالیت های سنگین و مردانه کشاندند.

و تازه تو خوب می دانی که این یک روی سکه بود و من از گفتن آن روی سکه شرم دارم . اما باز هم می گویم؟

خواهرم ، می دانی مظلومیت مدرن و پیشرفته چیست؟

تو حتما شنیده ای که مردان زمان جاهلیت و جاهلان زمانه ما چقدر به زنان ظلم می کردند و می کنند. او را با کوچکترین بهانه ای به باد کتک گرفته و حیوانیت خود را بروز می دهند تو شنیده ای که قبل از ظهور دین اسلام داشتن فرزند دختر ننگ بود و حتی بیرحمان آن روز دختران پاک و معصوم را با افتخار زنده بگور می کردند.

در تاریخ از دختری یاد شده است که پیشانی خاک آلود و عرق کرده پدر خود را در هنگام کندن گور پاک می کرده است و بعد همین دختر در همان گور به دست پدرش ، زنده زنده جای گرفت و جان داد.

این ظلمی بزرگ و آشکار بر زن بود تا آنکه اسلام ظهور کرد و پیامبر (ص) دین رحمت ومحبت را به بشر عرضه کرد . پیامبر گرامی اسلام (ص) بارها بر دست دخترش بوسه زد و آموخت که از لطافت و عاطفه زن می توان شمیم و رایحه دل انگیز رحمت خدا را بویید و به خدا رسید. از سخنان عرشی پیامبر اکرم (ص) این است :

زنان را جز بزرگواران بزرگ نمی شمارند وجز اشخاص پست وفرومایه به آنها توهین نمی کنند. وسائل الشیعه ج 14 ص 12

امروزدر غرب به شکل مدرن به زن ظلم می کنند و متاسفانه بدون آنکه زن غربی بفهمد ، این ظلم را تحمل می کند . می دانی چگونه ؟

در جهان لجام گسیخته غرب با نام مقدس آزادی ابتدا گوهر حیا و نجابت زن را غارت می کنند و سپس از او در رسیدن به اهداف پلید و غیر انسانی خود بهره می برند.

زن غربی به اعتراف خود غربیها وسیله و کالایی برای اشباع و جوابگویی نیاز های مردان است و این جوابگویی ممکن است در قالب تبلیغ و فروش اجناس مانده و بی ارزش سرمایه داران باشد در کتاب ((نگاه پاک زن و ...))اعترافات زیادی از غربیان در این باره وارد شده که تو این دو نمونه را می بینی :

دکتر (ا – و ) استاد دانشگاه در امریکا می گوید: ((اساساً زن در امریکا ، ارزش انسانی و عاطفی نداردو او را فقط به عنوان موجودی که می تواند مرد را ارضاء کند و او را به تمتعی برساند می شناسند و اگر از عهده این وظیفه برنیاید، به سرعت در جامعه مطرود می شود. از این روست که زن برای ایفا این نقش ، با قدرت تمام به عواملی از قبیل لباس، آرایش به نمایش و خودنمایی پرداخته تا بتواند توجه مردان را به سوی خود جلب کند.))

و نیز خانم (م ، ی ) از آلمان غربی می گوید : ((در اینجا هیچ کالایی تبلیغ نمی شود مگر آنکه زنی معرف آن کالا باشد. حال ، خواه آن کالا غذای سگ باشد یا ماده تمیز کننده توالت ، خواه اتومبیل باشد یا حتی لباسهای مردانه))

و تو ای خواهر مسلمان از همین جا می توانی بفهمی که ارزش زنان غربی تا چه حد و تا چه هنگام است.

زن غربی تا زمانی محبوب است که هر روز با ظاهر و آرایش جدید به اجتماع آید و تاحدی مطلوب است که بتواند بازیچه واقع شودو عشوه گری و طنازی به خرج دهد . ومسلم آنکه پس از رفتن زیبایی از ارزش می افتد و ... تو صدق گفتارمرا در شلوغی خانه های سالمندان اجتماع بی عاطفه می توانی باور کنی.

حضرت امام خمینی (ره) فریاد گر بزرگ اسلام ناب محمدی ، تحقق و اعمال ظلم مدرن و ظلم جاهلیت نسبت به زنان را چنین بیان می فر مایند: (( زن در دو مرحله مظلوم بوده است . یکی درجاهلیت که مثل حیوان بلکه پایین تر از آن مظلوم بوده و اسلام زن را لجنزار بیرون کشید و دیگری در زمان ما به اسم اینکه می خواهند زن را آزاد کنند ، به زنها ظلم کرده و وی را از آن مقام شرافت معنویت و عزتی که داشت ، پایین کشیدند)).

مطلوبیت و محبوبیت که زن غربی با کشف حجاب و به قیمت دفن کردن محبت مادری درسینه خویش بدست می آورد و با تکثیر نسلی نامشروع آن را پرورش می دهد ، حتی در دیدگاه مردان غربی ضد ازش است. ویل دورنت می گوید)): خود داری از انبساط و امساک در بذل و بخشش مهمترین سلاح برای جذب مردان است.... مرد جوان بدنبال چشمان پر حیاست و بی آنکه بداند حس می کند که این خودداری ظریفانه از یک لطف و رقت عالی خبر می دهد.))

فکر کنم تا اینجا قبول کرده باشی که حجاب قبل از آنکه یک حق الهی و حکم شرعی باشد . ارزشی است که از انسانیت شخص سرچشمه می گیرد و برای اینکه ارزش و قداست انسانی زن مصون بماند باید روح عفاف یعنی حجاب را برگزیند .

خواهرم مبادا از گفته های من چنین برداشت کنی که هر گونه شرکت زن در اجتماع ممنوع است و باید زنان در کنج خانه زندانی شوند. نه! دین من و تو یعنی اسلام با این طرز تلقی موافق نیست . او می گوید: تو پاکی و نجابت خود را با حجابت حفظ کن و اگر خواستی می توانی در بیرون از خانه و در صحنه اجتماع ، نیازهای روزمره خود را بر طرف سازی. شهید مطهری در این رابطه مضموما می فرمایند: اسلام با اختلاط مخالف است نه با شرکت زن در مجامع ولو با حفظ حریم . اسلام می گوید نه حبس و نه اختلاط بلکه حریم سنت جاری مسلمین از زمان رسول خدا همین بوده است که زنان از شرکت در مجالس و مجامع منع نمی شده اند ولی همواره اصل حریم رعایت شده است.

رسول خدا (ص) به برخی از زنان اجازه می داد که در جنگ ها برای کمک به سربازان و مجروحین شرکت کنند.

قضایای زیادی در تاریخ اسلام در این زمینه هست . پیامبر گرامی اسلام (ص) از زنان بیعت گرفت ولی با آنها مصافحه نکرد. دستور دادند ظرف آبی آورند دست خود را در آن فرو بردند و دستور دادند زنان دست خویش را در آب فرو برند...تا بحال آنچه گفتم ، از دیدگاه و زاویه فطرت و مقام انسانیت بود که همه انسان های با دین و بی دین و بلکه ضد دین آن را می پذیرند و باور می کنند هر چند در مقام عمل باورهای خود را در بسیاری از موارد پیاده نمی کنند.

همه ما مسلمانیم و هر مسلمانی در زندگی خود از آیات قرآن دستور می گیرد و با بکار بستن آن هدایت می گردد. نمی دانم تو تا به حال در آیات حجاب دقت کرده ای. آیاتی که صریح و روشن از حجاب و ارزش آن گفته اند و عمل به آنها اساس دین ما را شکل می دهد و هیچ مسلمانی به عنوان یک شخص مسلمان از دستورات آنها نمی تواند سر پیچی کند. خواهرم به من بگو ! می شود کسی بگوید من مسلمانم ولی آیه قرآن را نمی پذیرم.

آیت ا.. جوادی آملی در کتاب ((زن در آئینه جمال و جلال)) می فرمایند: حجاب تنها مربوط به زن نیست تا بگوید من از حق خودم صرفنظر کردم حجاب زن حقی است الهی. حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد . نه مال شوهر و ویژه برادر و فرزندانش می باشد. همه اینها اگر رضایت بدههند ، قرآن راضی نخواهد بود. چون حرمت زن و حیثیت زن بعنوان حق الله مطرح است و خدای سبحان، زن را با سرمایه عاطفه آفریدکه معلم رقت باشد و پیام عاطفه بیاورد.)) تو با خواندن این آیات می فهمی که قرآن راضی به برداشتن حجاب تو نیست و در می یابی که خداوند چقدر حجاب تو را مورد عنایت خود قرار داده است.

· و زنان (اطراف) روسری های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه هایشان پوشانده شود) – سوره نور آیه 31

· و زینت خود را جز آن مقدار که ظاهر است ( وجه و کفین) آشکار ننماید. – سوره نور آیه 31

· ای پیامبر ! به همسران و دختران خود و به زنان مومنان بگو روسری های بلند خود را بر خویش افکنند. این کار بدان جهت است که ( به پاکی ) شناخته می شوند و مورد آزار نمی گیرند. سوره احزاب آیه 28

· و به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را ( از نگاه هوس آلود ) فرو گیرند و دامان خویش را حفظ کنند. س نور آیه 31

· و زنان صالح زنانی هستند که متواضعند و حفظ حقوق شوهرانشان را در مقابل حقوقی که خداوند برای آنان قرار داده حفظ می کنند. سوره نساء آیه 34

· و زنان در هنگام راه رفتن پاهای خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان آشکار شود . سوره نور آیه 31

· ای فرزندان آدم ! ما لباسی که پوشش شما باشد و جامه های زیبا و نرم ، برای شما فرستادیم و بر شما باد به لباس تقوا که تقوا نیکوترین جامه شما ست . سوره اعراف آیه 26

این آیات که برایت گفتم . همه آیات حجاب نیست و تو خوب میدانی که روایات ائمه معصومین (ع) بمثابه شارحین قرآن کریم ، در این باب فراوان است.اسلام با تمام عنایتی که به امر حجاب دارد و جلوه گری زن را در اجتماع حرام و گناه بزرگ می داند ( تا آنجا که منکر اصل حجاب را محکوم به کفر می داند مگر اینکه به فتوای حضرت امام (ره) معلوم باشد که منکر خدا یا رسول (ص) نیست ) . اما در یک مورد خودآرایی و آرایش زن را مطلوب قلمداد کرده است. و آن زمانی است که زن چشمه احساسات پاک باشد و عواطف الهی خود را در کانون زندگی جاری کند و بنیاد خانواده خود را استحکام بخشد اما تو در جامعه ما می بینی که برخی زنان به عکس رفتار می کنند. خواهر مسلمان ، آیا تو از این حقیقت تلخ ، متاسف نیستی که بعضی از زنان ، با حالتی خارج از حریم عفت و پاکی در اجتماع ظاهر می شوندو گذشته از آن که اعتماد و امنیت را در خانواده خویش از بین می برند .کانون زندگی مردان دیگر را هم در معرض تباهی قرار می دهند زیرا تو خوب می دانی که جلوه آرایی و خود نمایی چنین زنانی، تعلق قلبی مردان اجتماع را نسبت به همسرانشان ضعیف می گرداند و بلکه روح فعالیت و شور و نشاط را در جامعه از بین می برد.

خواهرم فکر می کنم دیگر این تئوری را رد کنی که دل باید پاک باشد و برای قلب مریض حجاب و غیر حجاب فرق نمی کند. چه اینکه نداشتن حجاب ، ابتدا قلب را مریض می کند و بعد جامعه را به تباهی می کشاند . فکر می کنم فهمیده باشی که دیدن چهره باز و زیبایی زن گذشته از آنکه با فطرت و دیدن اسلام سازگار نیست ، بلکه برای خانواده اجتماع فاجعه بار است که رهگذران هوسباز ، زود گل عفاف را پژمرده می کنند و به روی زمین می ریزند. فکر می کنم معنای سر به زیر انداختن جوانی مومن را در هنگام مواجهه با خود فهمیده باشی که او با برگرداندن نگاهش از تو،

می گویید : خواهرم از خدا بترس و محیط اجتماع و کانون خانواده و حریم قلب مرا آلوده نساز!

حال اگر اجازهدهی من از تو خواهر مسلمان چند سوالی بپرسم .

آبا نمی خواهی فریاد فطرت و انسانیت و آئینت را لبیک گویی و حجاب را نیز بر تمام خوبیهای دیگر بیفزایی؟

آیا نمی خواهی بذر عفاف و نجابت خود را با حجاب اسلامیت شکوفا سازی؟

آیا نمی خواهی با حفظ امانت عفاف در ظاهر حجاب امین خدا باشی؟

تو را به خدا می سپارم


87/3/4::: 5:0 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ رئیس جمهور اگربعضی چیزها نبود به مجلس نشان می دادم www.masahebdarim.parsiblog.com سند تو ال ممنون داغ داغ داغ داغ جالب
+ با عرض سلام ایدیهام هک شده فقط یه ایدی با نام ماصاحب داریم دارم انشاءالله اد کنید و به دوستانتون هم سند تو ال کنین ممنون ازتون ایدیم ma_saheb_darim313