سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثمره دانش، پرستش است . [امام علی علیه السلام]
خبر مایه
فاطمه کیست؟

فاطمه بضعه منی: فاطمه پاره تن من است. براستی، آدمیان خاکی به چه اندازه وجود مقدسه بی‌بی دو عالم، گوهر پنهان تبلیغ، مطهره دوران یعنی حضرت فاطمه زهرا (س) را می‌شناسیم. ایام غم و اندوه فاطمیه فرصتی است مناسب که معرفت خود را نسبت به این الگوی زنان و مردان عالم بیشتر کنیم.

فاطمه کیست؟ اوست که وسیله امداد وجود خاتم در این عالم است، جنبه فلکی آن حضرت که نسل اوست، و جنبه ملکوتی آن حضرت که دین اوست، به صدیقه کبری باقی و برقرار است. اوست که واسطه طلوع کواکب آسمان امامت است. افق زندگانی او مشرق حلم حسنی و شجاعت حسینیه و عبادت سجادیه و ماثر باقریه و آثار جعفریه و علوم کاظمیه و حجج رضویه و جود نقوی و هیبت عسکریه است.

از حسینی که مصباح‌الهدی و سفینه‌النجاه است تامهدی موعودی که منتهی‌الیه مواریث انبیاء و (به رزق الوری) و (بوجوده ثبت الارض و السماء) است، ثمرات آن شجره طیبه است که (اصلها ثابت و فرعها فی السماء تؤتی اکلها کل حین باذن ربها) و خلاصه کلام آن که جوهر منکونه خزینه خداوند متعال از صدف عصمت اوست، و سراج منیر نبوت انبیاء از آدم تا خاتم و مشعل فروزان امامت ائمه هدی به وجود فاطمه زهرا روشن است و آخرین گوهر مکنون این صدف و کوکب دری این فلک کسی است که (یملأ الارض قسطاً و عدلاً کما ملئت جوراً و ظلماً) و به وجود او (هوالذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله) تاویل و به ظهور او (و اشرقت الارض بنور ربها) تفسیر می‌شود. باید دانست که قدر آن لیله القدری که (منزل کتاب الله الاعظم) است مجهول و مقام آن کوثری که (عطیه رب العرش العظیم) به رسول‌کریم است، از ادراک ما محجوب است.

آن چه عامه و خاصه به صدور آن از زبان رسولی که (و ما ینطق عن الهوی) اعتراف کردند و منتقدینی که تمام قدرت خود را در تضعیف اسناد روایات فضائل اهل بیت عصمت به کار بستند از خدشه در سند این حدیث مانده و به صحت آن به تمام مبانی و شروط مشایخ حدیث شهادت دادند که رسول خدا فرمود: (فانما هی فاطمه یضعه منی یریبنی ما ارابها و یوذینی ما آذاها) و فرمود: (فاطمه یضعه منی فمن اغضبها اغضبنی) از فاطمه به پاره‌ای از انیّت خود تعبیر کرد. آن کس که اول ما خلق و افضل من نطق است و اسم الله الاعظم در اسماء الحسنی. و مثل الله علی فی الامثال العلیا است، او را تافته بافته از وجود خود دانسته و غضب او را غضب خود که غضب او غضب خداست شمرده و این مقام خاکی از انشعاب فاطمه از مثل نور خداست و انعکاس غضب خدا و رسول در غضب صدیقه کبری است و به نقل فریقین به فاطمه فرمود (ان الله یغضب لغضبک و یرضی لرضاک) بالاترین مرتبه کمال انسانیت مقام عصمت است که رضا و غضب، دائر مدار رضا و غضب خدا باشد.

اگر عصمت کبری به آن است که انسان کامل به جائی برسد که به قول مطلق، به رضای خدا راضی شود و به غضب خدا غضب کند، فاطمه زهرا کسی است که به قول مطلق، خداوند متعال به رضای او راضی می‌شود و به غضب او غضب می‌کند و این مقامی است که منشاء خیرالکمل است.

فاطمه فاطمه است، اوست که مشرق الانوار از نجوم آسمان ولایت و مخزن‌الاسرار کتاب هدایت است. اوست که همسر و مادر دوازده رئیس از اولاد اسماعیل است که خداوند در باب هفدهم در سفر تکوین تورات به حضرت ابراهیم خبر داد . اوست که در مکاشفات یوحنا علامتی است عظیم که در آسمان ظاهر شده، زنی است که آفتاب را در بردارد و ماه زیر پاهایش و بر سرش تاجی از دوازده ستاره است.

او در سوره حم تاویل لیله مبارکه‌ای است که (فیها یفرق کل امر حکیم) اوست که در قرآن مجید جمع منحصر به فرد (شاءنا) است. او و شوهرش دریای نبوت و علمی هستند که (مرج البحرین یلتقیان) به آن دو مؤول است. او در زمانه یگانه زنی است که خداوند متعال دعای او را روز مباهله هم‌طراز دعای خاتم النبیین وسید‌الوصیین قرار داده است. او در دهر، یکتا زنی است که تاج (انما نطعمکم لوجه الله لانرید عنکم جزاء و لا شکورا) را بر سر نهاده است.

اوست که رسول خدا در شب معراج دید که در در بهشت نوشته شده است (فاطمه خیره الله) آری، احمد مختار باید تا شایسته آن خیره الله باشد، اوست که رسول خدا فرمود: (و ابعث علی البراق خطوها عند اقصی طرفها و تبعث فاطمه امامی) او را همان بس که امام (امام الاولین و الاخرین) یوم النشور محشور شود که تجلای (یسعی نورهم بین ایدیهم) است. آن هم نوری که پیشاپیش کسی در روز جزا مبعوث می‌شود که خداوند متعال در قرآن مجید او را سراج منیر نامیده و در آیه نور مثل نور خود قرار داده است.
در شخصیت او همین بس که اول شخص وارد بر بساط قرب (فی مقعد صدق عندملیک مقتدر) است (اول شخص تدخل الجنه فاطمه) و چون در مستقر رحمت حق قرار گیرد انبیا یکسر به زیارت او بیایند (زارک آدم و من دونه من النبین).

او یگانه گوهری است که خداوند متعال به بعثت پیغمبر خاتم بر مومنین منت نهاد و فرمود (لقد من الله علی المومنین اذ بعث فیهم رسولاً من انفسهم) و به امتداد اشعه وجود آن حضرت به وجود آن گوهر بر سر آن سرور منت نهاد و فرمود: انا اعطیناک الکوثر فصل لربک وانحر ان شانئک هو الابتر. خزائن علوم ائمه معصومین علیه‌السلام بعد از قرآن مبین در سه کتاب مخزون مکنون خلاصه می‌شود: جفر، جامعه، مصحف فاطمه. که چون رسول خدا صلی‌الله‌ ‌علیه‌وآله از دنیا رفت و صدیقه کبری در فراق پدر به حزنی شدید گرفتار شد بر طبق حدیث صحیح از امام ششم جعفربن محمد الصادق علیه‌السلام جبریل برای دلداری آن حضرت به خدمتش مشرف می‌شد و او را از مکان پدر خبردار می‌کرد و به آنچه بعد از او در ذریه او واقع می‌شود خبر می‌داد و امیرالمومنین علیه‌السلام می‌نوشت. و آن مصحف گنجینه علم مایکون شد باید دانست که چه قدرتی در آن نفس قدسیه و چه جاذبه‌ای در آن بضعه حقیقت محمدیه بود که شدید القوی از افق اعلی و روح الامین از سدره المنتهی مقهور آن قدرت و مجذوب آن حقیقت می‌شد.

به امید شفاعت آن حبیبه مرضیه


87/3/18::: 5:31 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ رئیس جمهور اگربعضی چیزها نبود به مجلس نشان می دادم www.masahebdarim.parsiblog.com سند تو ال ممنون داغ داغ داغ داغ جالب
+ با عرض سلام ایدیهام هک شده فقط یه ایدی با نام ماصاحب داریم دارم انشاءالله اد کنید و به دوستانتون هم سند تو ال کنین ممنون ازتون ایدیم ma_saheb_darim313