سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جویای دانش در سایه عنایت خداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
خبر مایه

 

طنز/ میرحسین باز توهم زد . اسامی مسئولین در جمهوری سبز ولنتاینی!

 

امید حسینی در وبلاگ آهستان نوشت:


چند ساعتی از پیروزی تاریخی ملت ایران در راهپیمایی روز ولنتاین می‌گذرد. پیروزی آنقدر سریع اتفاق افتاده که خیلی‌ها هنوز آن را باور نکرده‌اند. هواپیما‌ها و هلی کوپترهای رژیم همچنان در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند اما هیچ کس به آن‌ها توجه نمی‌کند. تانک‌ها تسلیم شده‌اند و کنترل آنها به دست مردم افتاده است.


جمعیت از میدان امام حسین تا میدان آزادی تهران موج می‌زند. مردم از سایر شهرها پیاده و سواره به سمت میدان آزادی تهران در حال حرکتند و شعار نه غزه نه لبنان، جانم فدای قاهره سر می‌دهند. از همان اول صبح معلوم بود که مردم برای ماندن آمده‌اند نه رفتن.



از استان‌ها و شهرستان ها هم خبر می‌رسد که تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی به دست مردم افتاده. بسیاری از عناصر و مقامات دولت کودتا هنگام فرار در فرودگاه ها دستگیر شده‌اند. ارتش و نیروهای نظامی به مردم سبز پیوسته‌اند. پیروزی جنبش سبز در صدر اخبار دنیا قرار دارد. از همه بلندگوها سرود «?? بهمن، روز خوب پیروزی» در حال پخش است. ساعتی پیش مردم تهران در صفوف به هم فشرده از میدان امام حسین تا آزادی نماز جماعت را به امامت مرجع عالیقدر سبز حضرت آیت الله العظمی صانعی برگزار کردند.



در پی پیروزی انقلاب سبز ولنتاینی، رییس جمهور موسوی دقایقی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. رییس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا انقلاب مصر ریشه در جنبش سبز دارد یا برعکس اظهار داشت: ریشه همه انقلاب های دنیا در گذشته و حال و آینده، جنبش سبز است. البته ما از تجربیات شعب مصر نهایت استفاده را کردیم. ما در سال گذشته به خیابان می‌آمدیم اما نمی‌دانستیم که شبها باید در خیابان بمانیم.



رییس جمهور در پاسخ به این سوال که چرا انقلاب مردم تونس و مصر به ترتیب یک ماه و ?? روز به طول انجامید اما در ایران فقط یک شب، اظهار داشت: ما ایرانی‌ها همیشه ثابت کرده‌ایم که خواستن توانستن است. این بار ملت سبز برای برچیدن دولت کودتا تصمیم جدی داشت و توپ و تانک و هواپیما و هلی کوپتر هم نمی‌توانست جلوی انقلاب مردم را بگیرد. کودتاچیان فهمیدند که ما دیگر تسلیم این صحنه‌آرایی خطرناک نمی‌شویم. وقتی مردم از میدان امام حسین تا آزادی به خیابان‌ها آمدند، یعنی اینکه دیگر نمی‌شود در مقابل این جمعیت انبوه ایستاد.



رییس جمهور همچنین خبر بازداشت موقت عبدالله گل رییس جمهور ترکیه را تایید کرد و گفت: «ما و مردم ترکیه روابط فرهنگی نزدیکی با هم داریم. ما از مقامات ترکیه انتظار همراهی و حمایت داشتیم. نه اینکه درست در روز ولنتاین که روز عشق و خشم مقدس مردم ایران علیه کودتاچیان بود، به خواست و اراده مردم دهن‌کجی کنند و با عوامل دولت کودتا مشغول مذاکره باشند. به هرحال فعلا از خروج آقای گل از ایران ممانعت به عمل آمده و دولت انتقالی در روزهای آینده درباره ایشان تصمیم خواهد گرفت.»



وی درباره چگونگی برخورد دولت انتقالی با کودتاچیان نیز گفت: طبق آخرین اخباری که به دست من رسیده، بسیاری از کودتاچیان دستگیر شده‌اند اما تعدادی هم دیشب ایران را ترک کرده‌اند. ما تمام تلاش خود را برای بازگردادن آنها انجام خواهیم داد. البته به مناسبت روز ولنتاین، امروز را روز عفو عمومی اعلام کرده‌ایم.


رییس جمهور موسوی در پاسخ به سوالی درباره ادامه و یا لغو سیاست‌های دولت کودتا از جمله مسکن مهر، طرح هدفمندی یارانه ها و … گفت: قطعا همه آثار و نشانه‌های دولت کودتا برچیده خواهد شد و به زودی طرح هدفمندی یارانه‌های سبز و مسکن مهر سبز جایگزین طرح‌های قبلی می‌شود.



رییس جمهور درخصوص ترکیب دولت انتقالی هم گفت: ما از وجود همه عناصر و اعضای جنبش سبز با هر گرایشی استفاده کرده‌ایم. وی سپس اسامی وزرای دولت انتقالی را به شرح ذیل اعلام کرد:



اردشیر امیرارجمند معاون اول رییس جمهور

محسن سازگارا سخنگوی دولت انتقالی

مصطفی تاجزاده وزیر کشور

اکبر گنجی وزیر اطلاعات

مریم رجوی دبیر شورای عالی امنیت ملی

معصومه قمی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک

عطاالله مهاجرانی مشاور رییس جمهور در امور زنان

محسن کدیور مسئول تدوین قانون اساسی و رییس مجلس خبرگان

عبدالکریم سروش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها

فخرالسادات محتشمی پور رییس سازمان صداوسیما

جمیله کدیور رییس سازمان محیط زیست و انرژی اتمی

مهدی یحیی نژاد وزیر جوانان و سرگرمی

علی رضا نوری زاده، وزیر امور خارجه و سفیر ایران در اسرائیل و آمریکا

مهدی هاشمی، وزیر نفت و سرپرست وزارت علوم

شیرین عبادی، وزیر حقوق بشر

شیخ مهدی کروبی مسئول بنیاد ملی نخبگان، رییس بنیاد شهدای سبز، سرپرست وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی و غیره

ننجون کروبی، مشاور حقوقی رییس جمهور

پروفسور زهرا رهنورد استاندار لرستان و آذربایجان

 


گفتنی است مسئولیت سایر وزارتخانه ها را رییس جمهور موسوی شخصا به عهده خواهد داشت.



در این کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی دولت انتقالی هم ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم اظهار داشت: از مردم تهران تشکر می‌کنم که بالاخره یک بار هم که شده به راهکارهای بنده اعتماد کردند و اینبار از میدان امام حسین تا آزادی حضوری گسترده داشتند. من اطمینان داشتم که در صورت حضور مردم در خیابان‌ها، انقلاب به پیروزی خواهد رسید.


محسن سازگارا درباره میلیون‌ها ایرانی حاضر در میدان آزادی گفت: با توجه به اینکه مردم انتظار این پیروزی زودهنگام را نداشتند و خود را برای اقامت چند روزه در میدان آزادی آماده می‌کردند، هم اکنون جمعیتی بالغ بر ?? میلیون نفر در محدوده میدان آزادی و خیابان‌های اطراف حضور دارند که ما از آنها خواهش می‌کنیم به خانه‌های خود برگردند و اخبار و اطلاعیه های دولت انتقالی را از رادیو و تلویزیون دنبال کنند.


سازگارا ادامه داد: می‌دانم که مردم ایران علاقه زیادی دارند تا با برج آزادی عکس یادگاری بگیرند اما فعلا این مساله برای همه مردم میسر نیست. وی قول داد به محض آرام شدن اوضاع، در میدان آزادی هتلهایی ساخته خواهد شد تا مردم ایران برای زنده نگه داشتن خاطره انقلاب ولنتاینی، شبها را در این میدان به سر ببرند.


معاون اول رییس جمهور افزود: طبق آخرین نظرسنجی‌های به عمل آمده توسط چهار منبع معتبر آمریکایی، ?? درصد مردم ایران مخالف دولت کودتا و طرفدار جنبش سبز هستند که انتظار داریم با توجه به پیروزی جنبش، این حمایت به ??? درصد برسد.


در پایان یحیی نژاد مدیر سایت بالاترین و وزیر جوانان و سرگرمی ضمن تشکر از رییس جمهور به خاطر تشکیل دولت انتقالی گفت: من چندی پیش به آقای رییس جمهور نامه‌ای نوشتم و گفتم که مومنتم را باید در نظر داشت. وقتی مردم را به خیابان دعوت می‌کنیم باید برای آنها برنامه داشته باشیم. تشکیل دولت انتقالی، در حقیقت تحقق خواسته مردم بود.


یحیی نژاد همچنین قول داد که در وزارت جوانان و سرگرمی، اسباب خنده و تفریح جوانان و مردم ایران را بیش از پیش فراهم کند.



قرار بود آقای شیخ مهدی کروبی هم در این کنفرانس مطبوعاتی حضور داشته باشند که ایشان برای بررسی برخی مسائل به کهریزک رفته بودند.



در این لحظه رادیو و تلویزیون رسما خبر پیروزی انقلاب سبز را اعلام کرد: این صدا و تصویر انقلاب کاریکاتوری ولنتاینی است. آسوده بخوابید و خواب‌های خوش ببینید.


  
  

طنز/نامه پرمحتوای کروبی به سفارت انگلیس!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در پی اقدام دیروز سبزها در تهران، شیخ کروبی طی نامه ای به سفارت انگلیس در مورد جزئیات عملکرد هواداران خود توضیحاتی ارسال کرد که با واکنش سفارت جزیره انگلیس مواجه شد. متن کامل نامه کروبی و جواب سفارت جزیره انگلیس بدین شرح است:

 


نامه کروبی به سفارت انگلیس:

 



عالیجناب سفیر کبیر محترم!



دیروز همان گونه که شاهد بودید و در گزارشهای مستند به فیلمهای سفارشی و آبکی خبرنگاران شهروند ما ملاحظه فرمودید در لبیک به دعوت این حقیر و معاون اول محترم، جمعیتی میلیونی در حدود ???? نفر به خیابانها آمدند و در همبستگی با مردم مصر، سطل های زباله تهران را آماج خشم انقلابی خود قرار دادند! البته اینکه چرا هواداران ما تا به این حد عاشق سطل های زباله و آشغال های درون آن هستند را هنوز این حقیر هم کشف نکرده است.



این حرکت توفنده ، اوج نفوذ جنبش سبز را به جهانیان اثبات کرد به همین دلیل انتظار داریم عالیجناب که در لندن تشریف دارید هماهنگی لازم را به خرج دهید تا علاوه بر کمکهای قبلی، حمایت های لازم مادی بیشتری متوجه جنبش سبز آشغالی گردد. حقیقتا از زمانی که دوست و مشاور اقتصادی ام یعنی آقای ش- ج گرفتار شد و حمایتهای اقتصادی ایشان قطع گردید در شرایط دشواری بوده و مداخل کفاف مخارج نمی دهد. پس لطفا سر کیسه را شل تر بفرمایید.


ظاهرا پس از راهپیمایی های سال قبل شما اندکی به جنبش بی اعتماد شده بودید ، اما ?? بهمن امسال باز هم اقتدار ما را به جهان نشان داد. خواهشمندم از سرمایه گذاری روی این جنبش خودداری نکنید . امسال نشد سال دیگر حتما جواب می دهد. به سر مبارک قسم.


منتظر پاسخ حضرتعالی هستم.

 



پاسخ سفارت جزیره انگلیس



جناب شیخ کروبی! ادام الله اغتشاشاته



مرقومه ارسالی جنابعالی واصل و از مضمون آن اطلاع حاصل شد. اگر چه اقدامات و خوش خدمتی های شما و هم چنین جناب موسوی و خاتمی در طول این ?? ماه به دولت بریتانیای کبیر بر ما پوشیده نیست اما آنچه ما از برنامه جنبش سبز در روز ?? بهمن دیدیم مایه سرشکستگی، و موجبات سرافکندگی ما را در چشم ایرانیان و جهانیان فراهم آورد. این اطمینان حاصل گردید که دیگر مردم ایران به رهبران این جنبش وقعی نمی نهند. شما دوستان هم در صورت عدم دستگیری و محاکمه، حالا حالا ها برای رسیدن به قدرت، باید سماق بمکید.



مشاوره بنده به شما این است که در جوار مشاور اقتصادی خودتان جناب ش-ج جایی برای خودتان ذخیره کنید!


  
  

http://dia110.ir/wp-content/uploads/2011/02/Sare-kar-Ghozashtan-BBC-Dia110.ir_.jpg

سرکار گذاشتن بی بی سی در ?? بهمن ??!!!

فرمت ?gp ، حجم ???? مگابایت – لینک دانلود مستقیم / غیرمستقیم

فرمت wmv (به صورت ZIP )، حجم ???? مگابایت – لینک دانلود مستقیم / غیرمستقیم


  
  

کلیپ تصویری طنز مبارک!

روی عکس کلیک بفرمایید (پوستر کاری از دوئل)

قابل توجه بعضی ها “از جمله میر یزید و شیخ بی سواد و رئیس یه جایی و….” که عاقبت مزدوری همینه!

کیفیت عالی – wmv ، حجم ???? مگابایت – لینک دانلود مستقیم / غیرمستقیم

کیفیت متوسط – ?gp ، حجم ??? کیلوبایت – لینک دانلود مستقیم / غیرمستقیم


  
  

بصیرت از دیدگاه قرآن و حدیث

 

در قرآن کریم، مشتقات «بصر» 148بار و واژه «بصیرت» دوبار تکرار شده است. به طور کلی واژه «بصر» درمتون اسلامی، گاه درباره بینایی ظاهری و حس، و گاه درباره بینایی باطنی و عقلی به کار می رود.

به تعبیر دیگر، مردم از نظر بینش به دو دسته تقسیم می شوند:

دسته اول: دیده عقل آنها نزدیک بین است. آینده خود و جهان را نمی بینند و ادراکات آنها در محسوسات خلاصه می شود، و به تعبیر زیبای قرآن:

« یعلمون ظاهراً من الحیوه الدنیا و هم عن الاخره هم غافلون» از زندگی دنیا، ظاهری را می شناسند حال آنکه از آخرت غافلند. (روم - 7)

این دسته، هر چند به ظاهر بینا هستند، ولی در فرهنگ قرآن و حدیث، کور محسوب می شوند. در همین رابطه امام علی (ع) در یکی از سخنرانی های خود در مدینه به این نکته مهم، این گونه اشاره می کند: ما کل ذی قلب بلبیب، ولا کل ذی سمع بسمیع، ولاکل ناظر بنظیر. نه هر که دلی دارد، به خردمندی داننده است، و نه هر که گوشی دارد نیک شنونده است، و نه هر که دیده ای دارد بیننده است.

دسته دوم :جامع نگر و واقع نگرند، هم نزدیک را خوب می بینند و هم دور را. ادراکات آنها، در محسوسات خلاصه نمی شود، هم خانه دنیا را می بینند و هم خانه آخرت را. در فرهنگ قرآن و حدیث، این دسته از مردم، بصیر و بینا نامیده می شوند.

برپایه روایتی، امام علی (ع) این دو دسته از مردم را این گونه معرفی نموده است:

«همانا دنیا» واپسین دیدرس انسان کور (دل) است و در فراسوی آن، چیزی نمی بیند، اما بصیر و بینشور، نگاهش از دنیا فراتر می رود و می داند که سرای (حقیقی) در ورای این دنیا است.

پس بصیر از دنیا دل و دیده بر می گیرد و کور (دل) به آن می نگرد. بینشور و بصیر از آن توشه بر می گیرد و کور (دل) برای آن توشه فراهم می آورد» (نهج البلاغه،خطبه 133)

 

بنابر این، بصیرت و بینایی حقیقی در فرهنگ قرآن و حدیث، به معنای جامع نگری و آینده نگری علمی و عملی است و کسانی «بصیر» نامیده می شوند که در پرتو بینش صحیح، در جهت تامین منافع مادی و معنوی، و دنیا و آخرت خود، حرکت کنند.

 

همتایان مفهومی واژه بصیرت:

در قرآن و روایات اسلامی، واژه هایی وجود دارند که می توان گفت معادل واژه بصیرت اند و یا به آن بسیار نزدیک هستند.

 

1- یقظه :

یکی از واژه های معادل بصیرت «یقظه» است. در این باره از علی (ع) نقل شده که فرمود:

الیقظه استبصار (غررالحکم، ص 176)، یقظه (بیداری) بصیرت یافتن است.

در روایتی دیگر از علی (ع) در معرفی اهل بصیرت آمده است:

فاستصجو ابنور یقظه: فی الابصار والا سماع والا فئده. پس بدین سبب، چشم ها و گوش ها و دل هایشان از نور بیداری روشن گردید.

 

2- نور :

همتای دیگر بصیرت نور است.

یا ایهاالذین امنوا اتقواالله و امنوا بر سوله یؤتکم کفلین من رحمته و یجعل لکم نوراًتشمون به ای کسانی که ایمان آورده اید، از خدا پروا دارید و به پیامبر او بگروید تا از رحمت خویش، شما را دو بهره عطا کند و برای شما نوری قرار دهد که به (برکت) آن، راه سپرید. (حدید - 82)

 

3- فرقان :

یکی دیگر از واژه های بسیار نزدیک به مفهوم بصیرت، واژه «فرقان» است:

یا ایهاالذین امنوا ان تتقواالله یجعل لکم فرقاناً.

ای کسانی که ایمان آورده اید! اگر از خدا پروا کنید، برای شما فرقانی (نیروی جدا کننده حق از باطل) قرار می دهد. (انفال -92)

همچنین در بسیاری از روایات، واژه های دیگری همچون: عقل ، معرفت ، علم و حکمت ، نیز در معنای بصیرت به کار رفته اند.


  
  

 

western_disgrace.jpg


این عکس از یکی از خیابون های "منطقه ی چراغ قرمز" آمستردام- پایتخت، و بزرگ ترین شهر هلند هست.
در قسمت سمت چپ عکس مغازه ای دیده میشه که در اون، زن ها پشت شیشه به رقصیدن و عرضه کردن خودشون می پردازن. اگر رهگذری از رقاص پشت شیشه خوشش اومد و دهنش مثل حیوون آب افتاد، می ره داخل و فاحشه رو برای مدتی خریداری می کنه. در این منطقه از شهر، هر شب و هر روز، هزاران زن مشغول به عرضه کردن خودشون هستن.

حالا دقت کنین به قسمت سمت راست عکس که در اون مغازه ای دیده می شه که رهگذرها می تونن برای خرید ساندویچ بهش مراجعه کنن!

شاید این رهگذر جلوی دوربین داره با خودش فکر می کنه: «هوووم.... زن بخرم یا ساندویچ؟»

پ.ن.?: قبل از این که این عکس رو بذارم کمی با خودم فکر کردم که آیا این کار خداپسندانه هست یا نه. در آخر به این نتیجه رسیدم که حیف هست که دوستان نبینن که زن غربی چه قله هایی رو فتح کرده!

پ.ن.?: می گن:‌ «فاحشگی هم یه شغله. چه ایرادی داره؟»‌ و بعد می گن: «شما خجالت نمی کشین که اسلام حقوق زن ها رو رعایت نمی کنه!؟!» !!!

پ.ن.3: بیش از 3 و نیم میلیون نفر -غیر هلندی- در سال به عنوان «توریست» به این منطقه از شهر سفر می کنن. عجب تجارتی!

پ.ن.?: عکس های دیگه ای هم از این فاجعه داشتم ولی نخواستم بیش از این وبلاگم رو آلوده کنم. هدف این بود که دوستان بدونن توی دنیا چه خبره. از دوستانی هم که این عکس ناراحتشون کرد و تاب دیدن این پستی رو نداشتن? عذر می خوام.

پ.ن.5: قیمت هم خوابی با یکی از این خانوم ها، معادل حدودا 10تا ساندویچ هست.

پ.ن.6: چه کسی میگوید که گرانی اینجاست؟ 
دوره ی ارزانیست؛ 
شرافت ارزان،
تن عریان ارزان و
دروغ از همه چیز ارزان تر.
آبرو قیمت یک تکه ی نان
و چه تخفیف بزرگی خورده است قیمت هر انسان....!

وبلاگ:http://301040.blogsky.com


89/11/26::: 3:50 ع
نظر()
  

بصیرت در احادیث اهل بیت (علیهم السلام) 

 

 

1- فاقد البصر فاسد النّظر

کسى که بصیرت و بینایى ندارد فکر و اندیشه‌‌‌‏اش فاسد است. (غررالحکم ترجمه محلاتی حدیث4 416)

2- ابصر النّاس من ابصر عیوبه و اقلع عن ذنوبه

بیناترین مردم کسى است که ببیند عیبهاى خود را و باز ایستد از گناهان خود.(غررالحکم ترجمه خوانساری3061 )

3- من استقبل الامور ابصر

هر که استقبال کند کارها را بینا گردد، مراد از «استقبال امور» آنست که پیش از انجام آنها تأمّل و تدبّر در عواقب آنها کند.(غررالحکم ترجمه خوانساری حدیث 7802)

4- من ذکر اللّه استبصر

هر که یاد کند خدا را بینا گردد، یعنى براه راست و حقائق و معارف بینش می یابد.(غررالحکم ترجمه محلاتی حدیث 7800)

5- لا نیّة لمن لا علم له: کسى که علم ندارد نیّت ندارد. (غررالحکم ترجمه محلاتی حدیث 10772)

6- لا علم لمن لا بصیرة له: کسى که بینش ندارد علمى ندارد. (غررالحکم ترجمه محلاتی حدیث 10773)

7- لا بصیرة لمن لا فکر له: کسى که فکر ندارد بصیرت و بینشى ندارد. (غررالحکم ترجمه محلاتی حدیث 10774)

8- لا فکر لمن لا اعتبار له: کسى که عبرت پذیر نیست بى‏فکر است. (غررالحکم ترجمه محلاتی حدیث 10775)

9- ذهاب البصر خیر من عمى البصیرة

کورى دیده، بهتر است از کورى بصیرت. (غررالحکم ترجمه محلاتی حدیث    4 32)

10- نظر البصر لا یجدی اذا عمیت البصیرة

نگاه دیده سود ندهد آنجا که چشم دل و بصیرت کور باشد. (غررالحکم ترجمه محلاتی حدیث   6 174)

11- عن ابى عبد اللَّه علیه السّلام: قال العامل على غیر بصیرة کالسّائر على غیر الطّریق لا یزیده سرعة السّیر الّا بعدا

امام صادق علیه السّلام فرموده است: کسى که بدون بصیرت و دانائى، به کارى دست میزند مانند مسافرى است که در بیراهه میرود، او هر قدر بر سرعت سیر خود میافزاید به همان نسبت از جادّه دورتر مى‏‌‌شود.(الحدیت-روایات تربیتى، ج‏3، ص: 236)

12- انّما البصیر من سمع ففکّر و نظر فابصر و انتفع بالعبر

جز این نیست که بینا کسى است که بشنود و اندیشه و تفکر کند، و بنگرد و بینا گردد، و از عبرتها سود برد.(غررالحکم ترجمه محلاتی حدیث 3 85)

13- بالاستبصار یحصل الاعتبار

با بصیرت‌‌‌‌جویى پندگیرى به دست آید. (غررالحکم ترجمه محلاتی حدیث3 239)

14- رحم اللَّه امرء تفکّر فاعتبر و اعتبر فابصر

خدا رحمت کند کسى را که تفکّر کند و عبرت گیرد، و پس از آن که عبرت گرفت بینا گردد. (غررالحکم ترجمه محلاتی حدیث4 42)

15- فى کلّ اعتبار استبصار

در هر پند گرفتنى بینایى است. (غررالحکم ترجمه محلاتی حدیث4 396)

16- المذنب على بصیرة غیر مستحقّ للعفو

کسى که از روى بصیرت و بینایى گناه کند شایسته و مستحق عفو و گذشت الهى نیست. (غررالحکم ترجمه محلاتی حدیث 1 391)

17- لحبّ الدّنیا صمّت الاسماع عن سماع الحکمة، و عمیت القلوب عن نور البصیرة

به خاطر دوستى دنیا گوشها از شنیدن حکمت (علم و صحیح و راست) کر شده‌‌‌‌‌‏اند و دلها از نور بصیرت کور شده است. (غررالحکم ترجمه محلاتی حدیث5 42)

18- و قد فتح باب الحرب بینکم و بین أهل القبلة، و لا یحمل هذا العلم إلّا أهل البصر و الصّبر و العلم بمواضع الحقّ فامضوا لما تؤمرون به، وقفوا عند ما تنهون عنه و لا تعجلوا فی أمر حتّى تتبیّنوا، فإنّ لنا مع کلّ أمر تنکرونه غیرا (خطبه 173)

اکنون جنگ میان شما و اهل قبله (بعضى از گروه‏هاى مسلمانان [سپاه معاویه در جنگ صفین] آغاز شده است و پرچم این جنگ را بر دوش نباید بگیرد مگر کسى که بینا به امور ، شکیبا و به موارد حق دانا باشد. پس حرکت کنید به سوى آنچه مأموریت دارید و توقف کنید در جایى که از اقدام نهى شده‏ا‌‌‌‌‌ید. در هیچ مسئله‌‌‌‏اى عجله نکنید تا تحقیق کامل در باره آن نموده باشید. زیرا براى ما در هر امرى که منکر آن مى‌‌‏شوید، تغییراتى [یا ابعادى‏] است.)  

( ترجمه‏ و تفسیرنهج‌‌‌ ‏البلاغه علامه جعفری ، ج 27 ، صفحه‏‌‌ى 118)


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ رئیس جمهور اگربعضی چیزها نبود به مجلس نشان می دادم www.masahebdarim.parsiblog.com سند تو ال ممنون داغ داغ داغ داغ جالب
+ با عرض سلام ایدیهام هک شده فقط یه ایدی با نام ماصاحب داریم دارم انشاءالله اد کنید و به دوستانتون هم سند تو ال کنین ممنون ازتون ایدیم ma_saheb_darim313