سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تلخى این جهان شیرینى آن جهان است و شیرینى این جهان تلخى آن جهان . [نهج البلاغه]
خبر مایه

درس مردم به نوه امام(ره)

مراسم سالگرد امام(ره) در مقایسه با سال‌های پیش، برتری خاصی داشت؛ جمعیت چند میلیونی، نماز جمعه و خطبه‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و سر افکندگی اصحاب فتنه در برابر مردم همه از ویژگی‌های مراسم امسال بود. یکی از پدیده‌های ناخوشایندی که در مراسم امسال اتفاق افتاد، جلوگیری از سخنرانی سید حسن مصطفوی از سوی اقشار مختلف مردم‌ بود. آن‌ها با شعارهای "نواده روح الله - سید حسن نصر الله" و " وصیت سید احمد - اطاعت از ولایت " و مرگ بر موسوی"و... از سخنرانی وی ممانعت کردند. آ ن چه پیش آمد قطعا مورد رضایت ما نیست، زیرا آرزوی ما این بود که یادگار امام(ره) د‌رکنار ملت باشد و از زبان او شاخص خط امام بگیرند و امام گونه در برابر سران فتنه بایستد. نشریه پرتو‌ سخن در شماره‌های قبل بارها به ایشان متذکر شده بود که وصیت نامه پدر بزرگوارشان را جدی بگیر‌د و مرز خود‌ را از فتنه گران جدا کند. مع الاسف قرار گرفتن در جمع فتنه گران مانع از آن شد که حقایق را ببیند. اگر در 9 دی و 22 بهمن 88 جمعیت چند میلیونی تهران را مشاهده کرده بود که در تشییع جنازه جریان فتنه و اصلاحات آمریکایی شرکت کرده بودند، قاعدتاً راه خود را از آن‌ها جدا می‌کرد و در روز 14 خرداد شاهد شعار‌های مردم نمی بود. در عین حال مردم حرمت نگه داشتند و مستقیماً هیچ گونه شعاری علیه ایشان ندادند. مردم با شعارهای خود سه درس مهم به ایشان دادند.

1.اطاعت از ولایت

مردم انقلابی که در فتنه 88 نشان دادند از خواص نیز جلوترند، با شعار «وصیت سید احمد، اطاعت از ولایت» از ایشان خواستند که در حوادث انقلاب و مسایلی که درجامعه اتفاق می‌افتد پیرو ولایت باشد و در عمل به وصیت نامه امام(ره) " پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد" از همه جلوتر باشد.

2. تبری از دشمنان

اسلام بر تولی و تبری مبتنی است. نمی شود هم با معاویه بود و هم علی(ع) را دوست داشت. اگر کسی امام و رهبری و ولایت را قبول دارد نمی تواند با دشمنان امام(ره) نشست و برخاست و همراهی داشته باشد و مواضع خود را بر طبق خواست آن‌ها تنظیم کند. شعار مرگ بر موسوی و .... در برابر سید حسن، دارای این پیام بود که ما از این گونه افراد متنفریم، مرز خود را با سران فتنه شفاف کنید

3. وابستگی نسبی چندان ارزش ندارد

شعار «نواده روح الله – سید حسن نصر الله» حامل این پیام بود که صرف وابستگی نسبی برای انسان ارزش آفرین نیست، بلکه آن چه افتخار می‌آفریند، حرکت در مسیر خط امام و وابستگی معنوی به ایشان است. به همین دلیل بود که علی(ع) محمد بن ابی بکر را فرزند خود خواند و خداوند فرزند نوح پیامبر(ع) را با جمله" انه لیس من اهلک" (او از اهل تو نیست) از فرزندی نوح خارج ساخت. مردم با شعار خود دقیقا این پیام را به سید حسن و دیگر نوادگان حضرت امام(ره) دادند که گرچه تعلق به بیت امام(ره) افتخار است ولی صرف این وابستگی، کافی نیست؛ چنان چه کسی مانند فرزند نوح(ع) با بدان بنشیند و خاندان ولایت را گم کند، دیگر نمی تواند ادعا کند که از نوادگان حضرت روح الله هست و مورد احترام مردم. نواده واقعی روح الله سید حسن نصر الله است که خالصانه و با تمام وجود به آرمان‌های امام(ره) پایبند است و در خط ایشان حرکت می‌کند. البته این حقیقتی است که خود سیدحسن آقا در حرم مطهر امام(ره) به آن اذعان می‌کند "امام(ره) توانست با اسلام حقیقی، پایه‌گذار مکتبی شود که در آن امثال سیدحسن نصرالله پرورش یابند 1385/06/10)،ایسنا) و چه شیرین بود اگر سید حسن خمینی نیز علاوه بر فرزندی نسبی، فرزند معنوی امام را ادامه می‌داد و همانند سید حسن نصرالله به جای سکوت در برابر معاندان با امام(ره)، از آرمان‌های آن بزرگ مرد تاریخ دفاع می‌کرد. شایسته است آقای سید حسن خمینی و دوستانش به جای محکوم کردن این و آن، و توجیهات بی مبنا، اندکی به فکر فرو روند و از خود بپرسند چرا چنین شد؟ عوامل آن را بشناسند و در صدد جبران آن بر آیند. برای یاد آوری ایشان چند مورد را متذکر می‌شویم:

1 دفتر امام را در اختیار محمد خاتمی (رییس جمهورسابق) گذاشتن.

" چند شب پیش حسن آقای خمینی، نوه امام با آقای خاتمی دیدار کرد و یکی از ساختمان‌های دفتر امام را برای ملاقات‌ها و کارهای جاری به عنوان دفتر در اختیار ایشان قرارداد. این کار حاج حسن آقا خیلی پر معنا بود. نه فقط برای آن‌که محلی برای دیدارها و ملاقات‌های دفتر آقای خاتمی مهیا کرده است، بلکه به طور سمبلیک نشان داد که امکانات کمی که در اختیار دفتر امام است را در اختیار کسی قرار می‌دهد که وجودش برای کشور مفید و اگر امام بود، ارزش و جایگاه ویژه‌ای داشت.]؟![ (اردیبهشت سایت بازتاب به نقل از ابطحی)

2. حمایت از آغاجری مرتد

«حجت الاسلام حسن خمینی، نوه آیت‌ا... خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی، در دیدار با اعضای خانواده هاشم آغاجری، روشنفکر ایرانی، ضمن اظهار تاسف از حکم صادر شده علیه آقای آغاجری، از قوه قضاییه خواست که هر چه سریع تر این مشکل را برطرف کند.ادامه اعتراضات به حکم اعدام علیه هاشم آغاجری، قوه قضاییه را در وضعیت دشواری قرار داده و به نظر می‌رسد که در بین محافظه کاران نیز شکاف ایجاد کرده است"(. 16/11/2002،بی بی سی)

3. دیدار با صانعی و سایت جماران را در اختیار او گذاشتن پس از اظهار نظر جامعه مدرسین مبنی بر عدم صلاحیت یوسف صانعی برای مرجعیت، و درخواست ترجمه تحریر الوسیله!

4. سکوت در برابر حوادث 88 و بعضاً حمایت از سران فتنه و دیدار‌های مکرر با آنان، به رغم ادامه فتنه گری.

در پایان باز هم از خداوند می‌خواهیم بصیرت کافی به ایشان عنایت فرماید و او را به راه امام(ره) و پدرش باز گرداند وشر دوستان بد را از سر ایشان مرتفع سازد.

منبع: http://ravanbakhsh.blogfa.com/post-235.aspx


89/5/25::: 7:15 ع
نظر()
  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ رئیس جمهور اگربعضی چیزها نبود به مجلس نشان می دادم www.masahebdarim.parsiblog.com سند تو ال ممنون داغ داغ داغ داغ جالب
+ با عرض سلام ایدیهام هک شده فقط یه ایدی با نام ماصاحب داریم دارم انشاءالله اد کنید و به دوستانتون هم سند تو ال کنین ممنون ازتون ایدیم ma_saheb_darim313