سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و از معنى لا حول و لا قوة إلاّ باللّه از او پرسیدند ، فرمود : ] با وجود خدا ما را بر چیزى اختیار نماند و چیزى نداریم جز آنچه او ما را مالک آن گرداند . پس چون ما را مالک چیزى کرد که خود بدان سزاوارتر است تکلیفى بر عهده‏مان گذاشته و چون آن را از ما گرفت تکلیف خود را از ما برداشته . [نهج البلاغه]
خبر مایه

گلایه آیت الله سیستانی از هاشمی رفسنجانی

مصاحبه شما را که خواندم دیدم با رهبری اختلاف زیادی دارید.

اشاره:

این روزها جهان اسلام به ویژه احساسات پاک شیعیان کشورهای ایران، عراق، عربستان سعودی و لبنان به دلیل اهانت یک مفتی وهابی مزدور عربستان سعودی به ساحت یکی از مراجع عظام تشیع، آیت الله سیستانی جریحه دار شده و مجامع مختلف سیاسی و علمی آن اهانت را محکوم کرده، حمایت همه جانبه خود را  از مرجعیت شیعه اعلام می دارند. بی تردید تهاجم مزدوران آمریکایی به آیت الله سیستانی و بستن سایت ایشان بر روی مردم عربستان دلیل تاثیر گزاری ایشان بر افکار عمومی مسلمانان می باشد؛ دشمن به خوبی نقش معظم له را در اداره عراق و عبور دادن آن را از فتنه ها درک کرده است. مرجع بصیری که هرچند در خانه ای محقر و کوچک در نجف زندگی می کنند ولی نسبت به آن چه در جهان می گذردبی اطلاع نیستند. نویسنده این سطور در سال های حاکمیت صدام که به زیارت عتبات عالیات مشرف شده بودم، توفیق زیارت معظم له برایم حاصل شد. در گفتگوی یک ساعته ای که داشتیم بالعیان دیدم که چگونه بر مسایل روز ایران اشراف دارند.یکی از آن موارد، اتفاقی است که در سال جاری افتاده که به دلیل اهمیت آن به شما خوانندگان عزیز تقدیم می داریم:. 

خرداد سال جاری در آستانه انتخابات دهم، آقای هاشمی رفسنجانی در راس یک هیات بیش از صد نفر از اعضای خانواده و دوستانش به عراق سفر کرد در این سفر علاوه بر زیارت عتبات عالیات، با علما و مراجع عراق از جمله حضرت آیت الله سیستانی دیدار کرد. خاطره نویس این سفر، یار غار آقای هاشمی مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی, مسیح مهاجری بود وی خاطرات این سفر را با عنوان "در حیات خلوت سردار قادسیه " به نگارش د رآورد. وی در بخش ...

به دیدار آقای هاشمی با مرجع بزرگ آیت الله سیستانی پرداخته است. در این دیدار که قبل از رخداد های پس از انتخابات و روشن شدن مواضع هاشمی صورت گرفته آیت الله سیستانی با بصیرت و بینش خاصی نسبت به زاویه پیدا کردن هاشمی از مقام معظم رهبری انتقاد می کنند و این اختلاف را در حوادث عراق نیز موثر می دانند. روشن بینی این مرجع بزرگ قبل از حوادث انتخابات و نامه سرگشاده هاشمی به مقام معظم رهبری و تشنجات و آشوب های خیابانی و به رغم  دوری از ایران ستودنی است. این در حالی است که برخی خواص که در ایران زندگی می کنند پس از گذشت 7ماه از این مسایل روشن، هنوز در ابهام به سر می برند! اصل این گزارش تا آن مقدار که آقای مهاجری که از فداییان هاشمی است به قلمش اجازه داده است تقدیم خوانندگان عزیز می کنیم:

"از روز اول سفر تا امروز این اولین دیداری است که بدون دوربین و خبرنگار و ضبط برگزار می شود. قرار شده خبرنگارها و دوربین دارها بیرون خانه در کوچه منتظر بمانند تا زمانی که آقای هاشمی رفسنجانی از دیدار برمی گردند از ایشان درباره گفتگوهای انجام شده سئوال کنند. این رویه ایست که در مورد همه دیدارهای آیت الله سیستانی اعمال می شود و استثنا هم ندارد. به همین جهت است که تلویزیون ها فقط یک فیلم چند لحظه ای از ایشان درحالی که کتابی دردست دارد پخش می کنند و یک فیلم چند لحظه ای دیگر که در همین خانه درحال مذاکره با مراجع نجف هستند. این فیلم ها را هم لابد عوامل خودی خیلی غافلگیرانه گرفته اند.
وقتی وارد اطاق آیت الله سیستانی شدیم ایشان را با یکی از اصحاب که شیخی به نام انصاری است و همیشه در کنارشان قرار دارد در همان گوشه معهود اطاق نسبتا بزرگ دیدیم که نشسته اند و برای مصافحه با مهمانان از جا بلند شدند. آقایان موسوی بجنوردی موحدی کرمانی و سید علی خمینی که با نوه دختری آقای سیستانی ازدواج کرده بعد از مصافحه در کنار آیت الله سیستانی نشستند و آقای محسن رضائی که همیشه در کنار آقای هاشمی رفسنجانی می نشینند تا نفر اول بعد از ایشان باشد اینجا کم آورد و وقتی آقای هاشمی رفسنجانی وارد شدند و کنار آیت الله سیستانی نشستند آقای رضائی شد نفر چهارم . اشکالی ندارد مهم اینست که در انتخابات ریاست جمهوری نفر اول بشود. این دفعه نشد دفعه دیگر...
آقای هاشمی رفسنجانی که وارد شد آقای سیستانی ایشان را در بغل گرفت و دو آیت الله{! }همدیگر را بوسیدند و بعد از احوال پرسی مختصر صحبت ها شروع شد. شروع کننده هم مهمان بود که گفت : شما در قضایای عراق خیلی خوب عمل کرده اید و من آمده ام از شما تشکر کنم و امیدوارم با قدرت و نفوذی که دارید ائتلاف شیعه را تقویت کنید.
آیت الله سیستانی به رسم همه علما که خودشان را هیچ کاره می دانند و به قول معروف شکسته نفسی می کنند در جواب گفتند : همه کارهای عراق دست شماست شما باید ائتلاف را حفظ کنید من که کاره ای نیستم و اینجا چیزی دست من نیست اختیاردار من نیستم .
آقای هاشمی رفسنجانی گفتند : بله شما قانونا اختیاری ندارید ولی نفوذتان زیاد است و می توانید کارهای فوق قانون انجام بدهید و مردم عراق و مسئولین هم از شما اطاعت می کنند.
پیدا بود که آیت الله قصد ندارند به این بحث تن بدهند و میخواهند موضوع را عوض کنند. لذا در جواب گفتند : شما اگر خودتان در ایران متحد باشید همه مشکلات حل خواهد شد.
آقای هاشمی رفسنجانی گفتند : ما اختلاف نداریم . من و رهبری با هم خیلی خوب هستیم و هیچ مشکلی نداریم . البته گاهی اختلاف نظرهائی پیش می آید ولی هر جا نتوانیم حل کنیم من کوتاه می آیم و از ایشان تبعیت می کنم .
آیت الله سیستانی گفتند : بله خبر دارم که شما گفته اید نظر ایشان برایتان حجت است و تبعیت می کنید ولی مصاحبه آقای زیباکلام باشما را که خواندم دیدم شما با هم اختلاف زیادی دارید. این کتاب( هاشمی به دون روتوش) برای من مهم بود و من آن را دو بار خواندم .
آقای هاشمی رفسنجانی گفتند : این ها مهم نیست چون مباحث فکری است . آن چه مهم است این است که در عمل ما متحد عمل می کنیم و به نظر رهبری عمل می شود.
این بحث هرچه ادامه پیدا کرد آیت الله قانع نشدند و حدود نیم ساعت به همین مطالب گذشت تا این که آقای افشار مسئول تشریفات از همه حضار خواست دو آیت الله را تنها بگذارند تا صحبت ها را بطور خصوصی ادامه دهند......( روزنامه جمهوری اسلامی 09/03/1388 صفحه داخلی)ُ
منبع:http://ravanbakhsh.blogfa.com/post-199.aspx


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ رئیس جمهور اگربعضی چیزها نبود به مجلس نشان می دادم www.masahebdarim.parsiblog.com سند تو ال ممنون داغ داغ داغ داغ جالب
+ با عرض سلام ایدیهام هک شده فقط یه ایدی با نام ماصاحب داریم دارم انشاءالله اد کنید و به دوستانتون هم سند تو ال کنین ممنون ازتون ایدیم ma_saheb_darim313