سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ریاست علمی، شریف ترین ریاست است [امام علی علیه السلام]
خبر مایه

پروژه ناکام وقف دانشگاه آزاد

1- پس از آن که شورای انقلاب فرهنگی براساس مصوبه قانونی، دانشگاه آزاد را مثل سایر دانشگاه‌ها زیر مجموعه این شورا قرار داد و مقرر کرد ریاست دانشگاه آزاد نیز از سوی این شورا تعیین شود، آقای هاشمی رفسنجانی برای فرار از اجرای این مصوبه، موضوع وقف دانشگاه آزاد را مطرح ساخت و از آن دفاع کرد. مع‌الاسف این موضوع تحت عنوان طرحی از سوی برخی نمایندگان مجلس به هیأت رئیسه داده شد و با آن که‌ خلاف شرع و نظر مقام معظم رهبری بود با حمایت رئیس مجلس در صحن علنی مجلس مطرح و تصویب گردید! ظاهرا بنابراین بوده است که در تعارض مجلس و شورای نگهبان این طرح به مجمع تشخیص برود و در آن‌جا تأیید شود. طبیعتا بر اساس مصوبه وقف، دانشگاه زیر نظر متولی

 وقف، آن هم به صورت اولادی اداره می‌شد و عملا مصوبه شورای انقلاب فرهنگی کان لم یکن تلقی می‌گردید. در آن شرایط، موضوع وقف دانشگاه آزاد به مسأله اول نظام تبدیل شده بود و در کانون دانشگاه نیز تظاهرات گسترد‌ه‌ای بر ضد این مصوبه شکل گرفت. هاشمی رفسنجانی علاوه بر این حرکت، طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری از ایشان موضوع را استعلام کرد تا معظم‌له نیز وارد این موضوع شوند و عملا ایشان نیز در زمره مخالفان یا موافقان این مسأله به‌اصطلاح اصلی قرار گیرند! ولی مقام معظم رهبری هم چون گذشته نشان دادند از تدبیر بسیار بالایی برخوردارند. ایشان به جای ورود به مسأله و اعلام نظر مخالف یا موافق، موضوع را به کمیته حقوقی با ریاست آیت‌ا... صادق لاریجانی، رئیس محترم قوه قضائیه، احاله دادند و مقرر شد نظر کارشناسان فصل‌الخطاب ماجرا باشد تا هم مسأله فرعی که اصلی شده به جایگاه خودش برگردد و هم رهبری‌ درگیر این مسأله فرعی نشود و پس از این نیز هر کس نظری بر خلاف بگوید نظری مخالف نظریه کارشناسان حقوقی و فقهی تلقی خواهد شد.
2-
پس از اعلام نظر کمیته حقوقی مبنی بر بطلان وقف دانشگاه آزاد، آقای هاشمی بار دیگر در دانشگاه آزاد بابل رسما اعلام کرد هیچ کس نمی‌تواند در برابر وقف دانشگاه آزاد بایستد! طرح مجدد موضوع وقف دانشگاه آزاد به هنگام سفر مهم و پر مغز رئیس جمهور به آمریکا،‌ اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و تحریم همه جانبه غرب علیه ایران، می‌توانست بار دیگر به یک جنجال تبدیل شود و به غلط به موضوع اصلی نظام تبدیل شده، موضوعات اصلی فوق را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ ولی خوشبختانه رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اصلی، فرعی کردن مسائل موجب شد خواص با بصیرت در زمین هاشمی بازی نکنند، آن‌چه اتفاق افتاد همان اعلام نظر ریاست محترم قوه قضائیه در جمع امامان جمعه بود که وقف دانشگاه آزاد از اساس منبطل است و طرح این گونه سخنان نوعی سخنان عوامانه است، انتخاب واژه«منبطل» از سوی آیت‌ا... صادق لاریجانی‌، اقدامی بسیار پرمعنی بود چرا که نشان می‌دهد این وقف، خود به‌خود باطل است و نیازی به ابطال ندارد. شاید یکی از ادله باطل بودن وقف دانشگاه آن باشد که این دانشگاه جزو اموال عمومی است؛ اکثر زمین‌های آن بایر و مربوط به دولت بوده است و ساختمان‌های آن نیز با پول انسان‌های خیر یا شهریه ماهانه دانشجویان که چند برابر نیاز دریافت شده ساخته شده است. بنابر این دانشگاه جزو اموال عمومی است نه خصوصی. درست مثل این که کسی بخواهد میدان وسط شهر را که به عموم مردم تعلق دارد وقف کند. و شاید عبارت «عوامانه»‌ای که رئیس قوه قضاییه به آن اشاره کرده اند ناظر به چنین چیزی باشد.
3-
پس از اعلام نظر آیت‌ا... لاریجانی، رئیس دانشگاه آزاد -آقای جاسبی- رسما اعلام کرد که در موضوع وقف دانشگاه آزاد تابع نظر ولی فقیه هستم و هر آن‌چه را که ایشان بفرمایند عمل خواهم کرد. این اظهار نظر گرچه ممکن است ابتدا آقای جاسبی را بسیار ولایی و ولایتمدار معرفی کند ولی با دقت بیش‌تر روشن می‌شود که باز هم برای فرار از حکم ولی‌امر مسلمین مطرح می‌شود؛ زیرا نظر حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در این مسأله همان حکمی است که کمیته حقوقی مصوب ایشان اعلام کرده است. اگر آقای جاسبی ولایتمدار است باید به حکم این کمیته که رسما اعلام شده است گردن نهاده، استعفای خودش را از دانشگاه آزاد به شورای انقلاب فرهنگی تقدیم کند تا شورا بتواند بدون جنجال و هیاهو مصوبه قانونی خودش را اجرایی نماید. خوشبختانه پس از اعلام نظر کمیته کارشناسی، مقام معظم رهبری نیز رسما باطل بودن وقف دانشگاه آزاد را به رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیأت رئیسه دانشگاه آزاد ابلاغ فرمودند.
4-
در حالی که ابلاغیه آیت ا...خامنه‌ای به مراکز فوق در روزنامه کیهان تیتر اول شده بود،در روزنامه‌های مدعی اصلاح طلبی به‌ویژه شرق از آن هیچ خبری نبود! گویا قرار است‌ هر خبری که مورد رضایتشان نباشد مردم هم حق دانستن آن را نداشته باشند. و عجیب تر این که روزنامه جمهوری اسلامی که یک روز در جرگه اصول گرایی بود و هنوز هم به ظاهر خود را ولایتمدار می‌داند صلاح ندانسته این خبر را حتی در جهت اطلاعش درج کند چرا که آن را به صلاح آقای هاشمی ندانسته است!
5-
اکنون که موضوع کاملا روشن شده، شایسته است شورای انقلاب فرهنگی مصوبه قانونی‌اش را به اجرا بگذارد و با لغو حکم جاسبی، فرد دیگری را به این سمت منصوب کند.

منبع: وبلاگ مرتضی روانبخش


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ رئیس جمهور اگربعضی چیزها نبود به مجلس نشان می دادم www.masahebdarim.parsiblog.com سند تو ال ممنون داغ داغ داغ داغ جالب
+ با عرض سلام ایدیهام هک شده فقط یه ایدی با نام ماصاحب داریم دارم انشاءالله اد کنید و به دوستانتون هم سند تو ال کنین ممنون ازتون ایدیم ma_saheb_darim313