سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یارى خدا آن اندازه رسد که به کار دارى . [نهج البلاغه]
خبر مایه

سلام دوستان خوبین قصد این بخش هم به وب لاگمون اضافه کنیم بخش ادابی که باعث می شه ما اقامون رو ملاقات کنیم یا در خواب ببینیم اولین پست هست منتظر پست های بعدی باشین التماس دعا تعجیل در ظهورش یه صلوت قراء بفرست

در ذکر اعمال و آدابى که شاید بتوان به برکت آنها به سعادت ملاقات شرف حضور حضرت حجّت صلوات اللّه علیه رسید. شناسد یا نشناسد؛ در خواب یا بیدارى و بردن بهره و فیضى از آن حضرت ، هر چند که نباشد مگر زیادتى نور یقین و معرفت وجدانى به آن وجود معظّم که از اهمّ مقاصد است ، از مطاوى کلمات سابقه .

نیل این مقصود و بلوغ این مرام در غیبت کبرى ممکن و میسور بلکه مکشوف شد که توان به وسیله علم و عمل و تقواى تام و معرفت و تضرع و انابت و تهذیب نفس از هر غل و غش و ریبه و شک و شبهه و صفات مذمومه ، قابل تلقى اسرار و دخول در سلک خاصان و خواص شد و از کلمات علماى اعلام شواهدى ذکر شد.

مقصود در اینجا نه بیان دست آوردن راه آن است که زیاده بر اداى تمام فرایض و سنن و آداب و ترک تمام محرّمات و مکروهات و مبغوضات به نحوى که از او خواسته اند سایر مقدّمات آن مستور و مخفى و جز بر اهلش مکشوف و مبیّن ندارند، بلکه غرض به دست آوردن راهى است که شاید به وسیله آن در عمر خویش ، نوبتى به این نعمت برسد، هر چند در خواب باشد.

مخفى نماند که از تامل در قصص و حکایت گذشته معلوم مى شود که مداومت بر عمل نیک و عبادتى مشروعه و کوششى در انابه و تضرّع ، در مدت چهل روز به جهت این مقصد از اسباب قریبه و وسیله هاى عظیمه است ؛ چنان که معلوم شد که رفتن چهل شب چهارشنبه در مسجد سهله یا چهل شب جمعه در کوفه با اشتغال به عبادت از عملهاى متدواله معروفه است که بسیار دعواى تجربه کرده اند از علما و صلحاء.

و نیز زیارت سیّد الشهداء علیه السلام ، در چهل شب جمعه و امثال آن و ظاهرا مستندى مخصوص در دست ایشان نباشد، نه براى عدد مذکور و نه براى عمل جز آنچه از مطاوى کتاب و سنّت ظاهر مى شود که مداومت بر دعا در چهل روز مؤ ثّر است در اجابت و قبول بلکه مواظبت بر غذایى و شرابى حلال یا حرام در ایّام مذکوره سبب تغییر حالت و انتقال از صفتى شود به صفت دیگر، چه از نیک به بد یا از بد به نیک و همچنین سایر آنچه انسان مزاول آن است از لباس و مسکن و هم صحبت . ما به جهت تایید مطلب مذکور، متبرک شویم به ذکر چند خبر.

شیخ عیاشى از فضل بن ابى قره روایت کرده که گفت : شنیدم از حضرت صادق علیه السلام که مى فرمود:« حق تعالى به حضرت ابراهیم علیه السلام وحى فرمود: زود است پسرى از براى تو از ساره متولّد شود».
ساره گفت : من عجوزه ام .
حق تعالى فرمود: زود است فرزندى آورد و فرزندان آن پسر تا چهار صد سال در دست دشمن من معذّب مى گردند به سبب آنکه کلام مرا رد نمودند ».
پس چون بنى اسرائیل در دست فرعون مبتلا شدند، در درگاه خداوند ناله و گریه بلند نمودند تا چهل روز. حق تعالى به حضرت موسى و هارون علیهما السلام وحى فرمودند که ایشان را از دست فرعون خلاص گردانند و صد و هفتاد سال از آن چهار صد سال باقى بود. آن را از ایشان برداشت .
پس حضرت صادق علیه السلام فرمود:« اگر شما نیز چنین تضرّع و زارى مى کردید، حق تعالى فرج ما را نازل مى کرد و چون چنین نکنید، پس بدرستى که این امر به نهایت خود خواهد رسید ».
                                                                                                                                                          نجم الثاقب باب دوازدهم 


87/1/8::: 9:40 ص
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ رئیس جمهور اگربعضی چیزها نبود به مجلس نشان می دادم www.masahebdarim.parsiblog.com سند تو ال ممنون داغ داغ داغ داغ جالب
+ با عرض سلام ایدیهام هک شده فقط یه ایدی با نام ماصاحب داریم دارم انشاءالله اد کنید و به دوستانتون هم سند تو ال کنین ممنون ازتون ایدیم ma_saheb_darim313