سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترین مردم کسانی اند که از بدترین مسأله ها، می پرسند، تا دانشمندان را به اشتباه اندازند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
خبر مایه

با عرض سلام خدمت دوستان امیدوارم که خوب و خوش باشین این مطلب امروز اخرین مطلبم هست که می زارم وب لاگ امیدوام که خوب و خوش باشین و مارو هم در قنوت نماز شبتون دعا کنین که ما هم توفیق رهروان شب زنده دارها رو داشته باشیم التماس دعا خدانگهدار همگی

نمازشب


  
  

بدون شک مجلس خبرگان رهبری از نهادهای بسیار مهم در نظام اسلامی است چرا که وظیفه خطیر نظارت بر رهبری و انتخاب رهبر بر عهده این نهاد است. برای درک اهمیت این نهاد کافی است که به ایام رحلت امام خمینی(ره) برگشته و مشاهده کنیم چگونه این نهاد مقدس با انجام صحیح و به موقع وظیفه خویش انقلاب را از ورطه های سهمگین آن زمان عبور داد.

 

 امروز نیز جایگاه مجلس خبرگان به همان اهمیت است. از خصوصیات مجلس خبرگان این است که نمایندگان آن منتخب مردم هستند. اما در این یک سال اخیر در حالی که شعارها و نطرات مردم انقلابی ایران به خوبی روشن بود بخشی از این نهاد بر خلاف نظر مردم حرکت کرده و یا اینکه حداقل با مردم همراه نبودند. در مورد برخی اعضای این مجلس می­بایست به طور جداگانه سخن گفت؛ اما بی­تردید جابگاه هیات رییسه مجلس خبرگان باید همچون اغلب نمایندگان مردم در این مجلس، در موضع گیریها و اعلام نظراتش همراه ملت باشد. اما این روزها شاهد هستیم ریاست این مجلس توقعات مردم انقلابی را به نحو حداقلی هم برآورده نمی­کند و در بسیاری از حوادث مهم مانند انتخابات و نه دی و 22 بهمن و .. . در حالت خوشبینانه بسیار خنثی عمل می­کند.

 

 پس از رحلت عالم ربانی و استاد اخلاق آیت الله مشکینی ریاست این نهاد مقدس از ان جایگاه بالا، به درگیر شدن به سلایق سیاسی و سیاست بازی تنزل پیدا کرد و دیگر هیچ گاه کسی هم شان ریاست قبلی آن بر این کرسی تکیه نزد.

 

 این روزها شنیده­ها حاکی است نمایندگان مردم در مجلس خبرگان از ریاست فعلی می­خواهند مواضع خویش را در مورد فتنه­گران مشخص کند و سکوت منفعلانه خود را بشکند. اما رییس مجلس خبرگان بار دیگر اعلام کرده به گفته­هایش در نماز جمعه اعتقاد دارد یعنی هنوز هم رییس یکی از مهمترین نهادهای کشور امید فتنه­گران و دشمنان است چنانچه کدیور به جسارت کامل به ایشان نامه استیضاح رهبری می­نویسد و ایشان دفاع از حریم رهبری را از دانشگاه آزاد هم بی­اهمیت­تر می­داند!

 

 اینکه برخی نمایندگان در صدد بر آمده­اند تا تغییراتی در ریاست این نهاد اعمال کنند اتفاق مبارک و خوشحال کننده­ای برای مردم انقلابی ایران است و ما وبلاگ نویسان نیز تقاضا داریم در جلسه پیش روی مجلس خبرگان به این تقاضای بر حق مردم جامه عمل پوشانده تا بار دیگر این کرسی مهم به جایگاه قبلی خود بازگردد.

 

همین مطلب در فصل انتظار

 

همین مطلب در مشرق نیوز

 

اتاق حمایت از این جنبش در پیام رسان

قول سدید

اخرین نباشین


  
  

نشریه داخلی حزب جمهوریخواه ارمنستان در مطلبی به قلم سواک ساروخانیان به بررسی تحولات ایران در سال ???? میلادی و چشم انداز این تحولات در سال ???? پرداخته است.

http://www.eramnews.ir/files/fa/news/1387/12/26/6968_762.jpg


این نشریه ارمنستان در تحلیل خود نوشت:سال ???? برای ایران به حد کافی دشوار بود. در سیاست داخلی و خارجی کشور تحولات مهمی بوقوع پیوست که حاوی ریسک هایی برای توسعه پایدار اجتماعی- اقتصادی و سیاسی کشور بودند. در عرصه سیاست داخلی مواضع محافظه کاران افراطی تحکیم یافتند و اصلی ترین شاخص آن برکناری منوچهر متکی "مرکزگرا" از مقام وزیر امور خارجه بود.

نشریه داخلی حزب جمهوریخواه ارمنستان افزود: تصمیم دادگاه ایران در ماه نوامبر ???? در خصوص دستگیری فرزند هاشمی رفسنجانی- رئیس جمهوری سابق ایران- را می توان از مهم ترین رویدادهای سال در عرصه سیاست داخلی محسوب کرد، چرا که این امر مظهر شکست نسبی "مرکزگرایان" متحد شده دور رفسنجانی در مبارزه داخلی است. تحولات سیاست خارجی مهم مرتبط با ایران اساساً در ارتباط با برنامه هسته ای ایران بود، که اجرای آن نه تنها متوقف نشد، بلکه قوت تازه یافت. مجازات های تازه به کار رفته علیه ایران هیچ نتیجه ای نداشتند. وخامت شدید روابط ایران و روسیه به موجب سخت شدن موضع کرملین نسبت به مسئله برنامه هسته ای ایران و روند هماهنگی مسائل ایرانی با آمریکا را نیز می توان رویداد مهم سیاست خارجی سال دانست.


نشریه داخلی حزب جمهوریخواه ارمنستان افزود: در عرصه سیاست داخلی اهمیت مهمی خواهد داشت، چرا که در طی امسال کشور آماده انتخابات پارلمانی فوریه ???? خواهد شد. این انتخابات اولین انتخابات سراسری بعد از سال ???? خواهد بود، وقتی که محمود احمدی نژاد مجدداً در مقام رئیس جمهور انتخاب شد و در کشور جدی ترین بحران سیاسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز گردید.
نشریه داخلی حزب جمهوریخواه ارمنستان نوشت: با توجه به این امر، نیروهای سیاسی اصلی عرصه سیاسی ایران فعالانه خود را برای انتخابات آتی که مبارزه سیاسی دوازده ماه آینده در پرتو آن خواهد بود، آماده می سازند. مبارزه رسانه ای و اداری آغاز شده علیه هاشمی رفسنجانی- رئیس جمهور اسبق ایران- در طی ماه های اخیر حاکی از آن است که محافظه کاران اطراف رئیس جمهور محمود احمدی نژاد مرکزگرایان طرفدار رفسنجانی را رقیب اصلی خود قلمداد می کنند.


نشریه داخلی حزب جمهوریخواه ارمنستان نوشت: تصمیم دستگیری مهدی هاشمی ضربه جدی به مرکزگرایان بود، چرا که هاشمی، که در لندن بسر می برد نه تنها در سؤاستفاده اقتصادی و تدارک تظاهرات ضد حکومتی ???? بلکه در همکاری با سرویس های انگلیسی متهم می شود. می توان انتظار داشت که در سال ???? تبلیغات رسانه های دولتی علیه اپوزیسیون که نقطه اوج آن در سال ???? متهم کردن اپوزیسیون در داشتن تماس با سرویس های اطلاعات انگلیسی بود، سخت تر خواهد شد. لازم به ذکر است که اتهامات درباره "رد پای انگلیسی" در ایران چیزی شبیه سنت سیاسی از سال های دهه ???? است، وقتی آشکار گردید که دولت مصدق توسط سرویس های جاسوسی انگلیسی و آمریکایی تجزیه شده است.


نشریه داخلی حزب جمهوریخواه ارمنستان نوشت: اما لازم به ذکر است که عده ای از مسئولین کنونی اپوزیسیون ایرانی در حقیقت به صورت واسطه ای با انگلیس ارتباط دارد، چرا که عده ای از اقوام کروبی و موسوی به عنوان رهبران اپوزیسیون در انگلیس زندگی می کنند و این امر از سوی تبلیغات دولتی مورد استفاده قرار می گیرد. سرویس های انگلیسی نیز به نوبه خود روغن روی آتش ضدانگلیسی ایران می ریزند. بعد از اعلامیه ج. سوئرز- رئیس جاسوسی می-? انگلیس- در اکتبر ???? مبنی بر این که برنامه هسته ای ایران را نه تنها با بررسی ها بلکه عملیات اطلاعاتی ویژه باید متوقف ساخت، ایران رسماً انگلیس را سازمان دهنده اصلی عملیات تروریستی در خاک خود (از جمله از بین بردن متخصصین فیزیک هسته ای) اعلام کرد.


نشریه داخلی حزب جمهوریخواه ارمنستان نوشت: باید انتظار داشت که در جناح مخالف در سال ???? برای ایفای نقش رهبر رسمی مبارزه سیاسی فعال در جریان خواهد بود. احتمالاً میر حسین موسوی و محسن کروبی رقبای اصلی این مبارزه خواهند بود. موضع هاشمی رفسنجانی نیز بر روندهای جاری در داخل اپوزیسیون نیز تأثیر خواهد گذاشت. آیا او به دفاع کامل از اپوزیسیون خواهد پرداخت یا این که بعد از اقدامات علیه فرزندش به گفتگو و همکاری با محافظه کاران افراطی موافقت خواهد کرد؟ لازم به ذکر است که عملکرد محمد خاتمی- رئیس جمهور سابق- از نکات مهم تحولات سیاست داخلی سال ???? خواهد بود. خیلی ها معتقدند که محمد خاتمی باید نامزد اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری ???? گردد.

89/11/16::: 11:3 ع
نظر()
  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ رئیس جمهور اگربعضی چیزها نبود به مجلس نشان می دادم www.masahebdarim.parsiblog.com سند تو ال ممنون داغ داغ داغ داغ جالب
+ با عرض سلام ایدیهام هک شده فقط یه ایدی با نام ماصاحب داریم دارم انشاءالله اد کنید و به دوستانتون هم سند تو ال کنین ممنون ازتون ایدیم ma_saheb_darim313